zondag 24 maart 2024 om 10.00 uur

Ochtenddienst Johanneskerk
Voorganger(s): ds. B.J. van Haarlem

Vandaag: Palmzondag: De intocht van Jezus in Jeruzalem is een feestelijk gebeuren. De mensen begroeten Hem als koning en juichen Hem toe. Maar als hun verwachtingen niet direct beantwoord worden, slaat de stemming ook om: Heden Hosanna, Morgen… Bij de profeet Jeremia en in het evangelie volgens Lucas horen we ook van het verdriet over Jeruzalem. Er zijn tranen over de stad en over wat er in haar zal gebeuren.

Gelezen wordt: Jeremia 4: 19 - 28 én 5: de evangelie lezing wordt: Lukas 19: 25 - 44

Vesper: Op maandagavond 25 mrt., dinsdagavond 26 mrt. en woensdagavond 27 mrt. zullen er avondgebeden zijn. Ze worden verzorgd door verschillende groepen uit onze gemeente. De vieringen beginnen steeds om half acht (19.30 uur) en worden gehouden in de Johanneskerk.

Witte Donderdag 28 mrt. 19.30 uur Ds. Bert Jan van Haarlem.
Goede Vrijdag 29 mrt. 19.30 uur Ds. Bert Jan van Haarlem
Paaswake 30 mrt. 20.30 uur Ds. Bert Jan van Haarlem

Paasviering Ouderen: woensdagmiddag 27 maart vanaf 14:00 uur
Graag willen we de ouderen in onze gemeente uitnodigen voor een paasviering.Deze zal plaatsvinden op in de Johanneskerk. Vanaf 14:00 uur bent u welkom en zal de koffie en thee klaar staan. Daarna is er een viering met afwisselend lezingen, liederen, gedicht en meditatie. Na de viering is er nog voldoende gelegenheid voor een gezellig samenzijn onder het genot van een drankje en een hapje. Zo rond 16:00 uur sluiten we de middag af. In verband met de inkopen willen we graag weten op hoeveel mensen we ongeveer mogen rekenen. Hiervoor vragen wij u om u vooraf ( liefst voor 25 maart) aan te melden bij:
• Jeanet Hilberts: tel. 2427168. Of
• Annette Buitenhuis: johannesgemeente.scriba@pkneindhoven.nl
• Op een intekenlijst in de hal van de kerk.