Kerkblad Samen

SAMEN is het kerkblad voor gemeenteleden van de gehele Protestantse Gemeente Eindhoven (PGE) en verschijnt 10 keer per jaar. Het kerkblad wil een bron van toerusting en inspiratie zijn, en de lezers stimuleren met elkaar het geloofsgesprek aan te gaan. Daarom biedt SAMEN naast informatie over PGE-brede activiteiten en berichten uit de wijkgemeenten ook beschouwingen over theologische onderwerpen en actuele thema’s

Download kerkblad SAMEN

U kunt recente nummers van het kerkblad Samen hier downloaden :
Samen Februari 2023
Samen Maart 2023
Samen April 2023
Samen Mei 2023
Samen Juni 2023
Samen Juli/Augustus 2023
Samen September 2023
Samen Oktober 2023
Samen November - December 2023
Samen December 2023 - Januari 2024
Samen Februari 2024
Samen Maart 2024
Samen April 2024
Samen Mei 2024
Samen Juni 2024
Samen juli - augustus 2024

Laatste nummer Samen

Kerkblad Samen juli - augustus 2024

In het zomer nummer van SAMEN is het thema ‘genieten’. Nu is het mogelijk om genieten in verband te brengen met zomer en vakantie. In het artikel over genieten is dat echter niet de eerste insteek. Dan gaat genieten toch over veel meer dan vakantie.
In de column gaat het ook over genieten. Hier gaat het over genieten van stilte.
In het artikel van de studenten gaat het over nagenieten. Heel fijn dat je na de momenten en situaties waarin je genoten hebt daarvan ook kunt nagenieten.

Naast deze artikelen zijn er vaste rubrieken die een vervolg zijn van eerdere artikelen in eerdere uitgaven van SAMEN. Tjalling Huisman vervolgt de serie artikelen over ‘de Kerkdienst’: een reeks artikelen over de liturgie van onze kerkdiensten. Dit zevende en laatste artikel van de reeks gaat over het kerkgebouw. Dat verhaal over het kerkgebouw sluit misschien wel een beetje aan bij De Pen. Daar gaat het over het risico dat de verbouwing van de Ontmoetingskerk had kunnen verlopen zoals de torenbouw van Babel waar niemand meer begreep meer wat de ander bedoelde.
Wim de Leeuw vervolgt zijn reeks over Bijbels Bijbellezen en schrijft ook zijn laatste bijdrage in deze reeks. Als je de artikelen achter elkaar wilt lezen kun je natuurlijk de laatste jaargangen van SAMEN nakijken, maar je kunt ook het boek lezen.
Henk Grootjans gaat in het bestuurlijk nieuws in op de toekomst van het bestuur van de PGE. Dat gaat over de bemensing van de organen van de kerk. Hier speelt ook het vertrek van ds. Tjalling Huisman en het emeritaat van ds. Bert jan van Haarlem een rol. Ook de redactie van SAMEN heeft te maken met krimp door het vertrek van ds. Wil van Egmond.
Verder zijn er de artikelen die terugkomen maar niet direct een vervolg zijn van vorige maanden.
De middenpagina’s staan in het teken van artikelen over activiteiten rondom de kerken: Stukken over Open Huis Sint Cathrien en van geestelijk verzorgers.
In dit nummer twee artikelen over Kerk, Geloof en Kunst, een rubriek die regelmatig te lezen is.
Op de achterkant de rubriek ‘jongeren en muziek’.
Natuurlijk is er het wijknieuws. Lees hier wat in andere wijken gebeurt.
Blader een keer door de SAMEN. Je kunt ook scrollen door de pdf op de website

Redactie SAMEN