zondag 25 februari 2024 om 10.00 uur

Ochtenddienst Johanneskerk
Voorganger(s): ds. B.J. van Haarlem

Vandaag: De tweede zondag in de veertigdagentijd heeft de naam Reminiscere (Denk aan uw barmhartigheid, Heer – Psalm 25:6) gekregen. De profeet Jeremia heeft daar een eigen kijk op: de Eeuwige zal afbreken en opbouwen. Het is een kritisch en stevig beeld van God. Er klinkt ook een vraag naar het volk, de mensen van God: zullen zij gehoorzaam en betrouwbaar zijn als het gaat om maken en breken?  In het evangelie horen we over het ongebroken Licht van God. Misschien ook ontoegankelijk, maar de schaduw van een wolk maakt het draaglijk en hanteerbaar.
In deze viering zal het diaconaat aandacht krijgen: "er zijn voor anderen, voor elkaar".
Gelezen wordt: Jeremia: 18: 1 - 12 én Marcus: 9: 2 - 10

Vesper
Er zullen, zoals we de laatste jaren gewend zijn, avondgebeden zijn op elke woensdag in de veertigdagentijd. Het is een tijd van bezinning en inkeer. Ook komende woensdag, 28 februari, is er een vesper. De vesper begint om 19.30 uur in de Johanneskerk.
Bert Jan van Haarlem

Interesse voor de wijkbrief van St Oedenrode, Son en Breugel?
Klik op de Link: /uploads/klant720/Johannes%20Gemeente/Afbeeldingen%20Ad%20Coumou/OSB2.jpg