zondag 21 januari 2024 om 10.00 uur

Ochtenddienst Johanneskerk
Voorganger(s): ds. B.J. van Haarlem

Vandaag: Aan het begin van de Week van gebed voor eenheid onder de christenen vieren we een oecumenische dienst. Het thema van de viering is: Heb God lief en je naaste als jezelf.
Het is ontleend aan het evangelieverhaal over de Barmhartige Samaritaan.

Het materiaal voor deze gebedsweek is voorbereid door christenen in Burkina-Faso. Zij weten wat verdeeldheid betekent. Zij kennen lijden en vervolging en ervaren soms wat het is om gewond langs de weg te liggen. Vanuit hun situatie van dreiging en geweld pleiten zij voor eenheid en verdraagzaamheid.

Op de avonden in de deze week zullen er in verschillende kerken gebedsdiensten zijn. Informatie vindt u in de flyers die zijn uitgedeeld.

Volgende week zal er om 11.00 uur een gezamenlijke viering in de Thomaskerk zijn. Er is dan geen dienst in de Johanneskerk.

Gelezen wordt:
Leviticus 19: